Een uitleganimatie laten maken
Een uitleganimatie laten maken is een goed idee als je op een korte manier iets helder en aansprekend uit wilt leggen. Bijvoorbeeld een visie, een nieuw product of een organisatieverandering.
Meteen vanaf het begin werd duidelijk dat ik met specialisten te maken had, die ‘next level’ animaties ontwikkelen.
Rachad Silah Elhak
Senior communicatieadviseur
Rabobank Nederland
Een uitleganimatie laten maken
HD artwork gratis bijgeleverd
Beeldmateriaal uit uw animatie kunt u zo ook gebruiken voor andere uitingen zoals bijvoorbeeld een infographic of illustraties bij een mailing.
Uitleganimatie Gemeente Amsterdam
Uitleganimatie 's Heeren Loo Zorggroep
Uitleganimatie Universiteit Utrecht
Uitleganimatie Ministerie van BZ
Uitleganimatie Unesco
Uitleganimatie Amsterdam Museum
Uitleganimatie Slachtofferhulp Nederland
Een uitleganimatie laten maken, onze kijk op de zaak
Less is more
Een belangrijke leidraad bij het maken van onze uitleganimaties is het principe "Less is more". Wat is de meest heldere hoofdlijn? Wat bijzaak? Hoe leggen we het zo eenvoudig mogelijk uit? We stoppen niet voordat we samen met u de meest eenvoudige, effectieve vorm te pakken hebben.
Humor
Waar mogelijk en gepast houden we onze uitleganimaties graag een beetje licht. Dit is behalve onze persoonlijke neiging, ook omdat humor een effectief middel is om een verhaal aansprekend over te brengen.
Antennes voor de context
Door onze samenwerking met een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers, weten we wat er nodig is om een opdracht tot een optimaal resultaat te brengen.
Dit betekent dat we naast goed animeren, u ook actief begeleiden tijdens het productieproces. Samen met u vinden en bewaken we de hoofdlijn. En we gaan adequaat om met eventuele gevoeligheden of knelpunten binnen een organisatie.
Een paar feiten over uitleganimaties:
"80% of your online viewers will watch a video, while only 20% will actually read content in its entirety.”
DIGITAL SHERPA, 2013
“Videos are 12X more likely to be shared online than text and image-based sites combined. ”
MBOOTH, 2014
“ 59% of executives would rather watch video than read text. ”
FORBES, 2014
"An introductory email that includes a video receives an increase click-through rate by 96%. ”
IMPLIX, 2013
"90% of users say seeing a video about a product is helpful in the decision process. "
COMSCORE, 2014