Een explainer laten maken
Explainers zijn een effectief om op een korte, toegankelijke manier iets uit te leggen. Een inspirerende visie, een nieuw product of een organisatieproces:
Meteen vanaf het begin werd duidelijk dat ik met specialisten te maken had, die ‘next level’ animaties ontwikkelen.
Rachad Silah Elhak
Senior communicatieadviseur
Rabobank Nederland
Een explainer laten maken | Voorbeelden
HD artwork gratis bijgeleverd
Beeldmateriaal uit uw animatie kunt u zo ook gebruiken voor andere uitingen zoals bijvoorbeeld een infographic of illustraties bij een mailing.
Explainer Universiteit Utrecht
Explainer Amsterdam Museum
Explainer Ministerie van BZ
Explainer CTA
Explainer Unesco
Explainer Slachtofferhulp Nederland
Explainer 's Heeren Loo Zorggroep
Een explainer laten maken, onze kijk op de zaak
Less is more
Een belangrijke leidraad bij het maken van onze animaties is het principe "Less is more". Wat is de meest heldere hoofdlijn? Wat bijzaak? Hoe vertellen en verbeelden we het zo eenvoudig mogelijk ? We stoppen niet voordat we samen met u de meest eenvoudige, effectieve vorm te pakken hebben.
Humor
Waar mogelijk en gepast houden we onze explainers graag een beetje licht. Dit is behalve onze persoonlijke neiging, ook omdat humor een effectief middel is om een verhaal aansprekend over te brengen.
Antennes voor de context
Door onze samenwerking met een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers, weten we wat er nodig is om een opdracht tot een optimaal resultaat te brengen.
Dit betekent dat we naast goed animeren, u ook actief begeleiden tijdens het productieproces. Samen met u vinden en bewaken we de hoofdlijn. En we gaan adequaat om met eventuele gevoeligheden of knelpunten binnen een organisatie.
"80% of your online viewers will watch a video, while only 20% will actually read content in its entirety.”
DIGITAL SHERPA, 2013
“Videos are 12X more likely to be shared online than text and image-based sites combined. ”
MBOOTH, 2014
“ 59% of executives would rather watch video than read text. ”
FORBES, 2014
"An introductory email that includes a video receives an increase click-through rate by 96%. ”
IMPLIX, 2013
"90% of users say seeing a video about a product is helpful in the decision process. "
COMSCORE, 2014